תהליך השתלת שיניים – מה הוא כולל?

כאשר אנו נכנסים לתהליך של השתלת שיניים, אנו מקווים ליהנות בסופו מתוצאות מוצלחות שיחזיקו מעמד לאורך שנים. אנו רוצים לשוב ליהנות מחיים נוחים וללא כאבים, ממראה שיניים טבעי ונאה ומתפקוד מלא שאינו כרוך בחוסר נוחות כלשהי. השתלת שן אחת או יותר היא תהליך בן כמה שלבים, כאשר כל שלב חשוב להצלחתה ויש להקפיד עליו ולבצעו היטב. אם נקפיד על כך, נוכל לצפות לתוצאות מיטביות לאורך זמן.

אם כן, מהם השלבים של תהליך השתלת שיניים? ומה חשיבותו של כל אחד מהם? סיכמנו את הנושא בעבורכם:  

שלב ראשון: הערכה יסודית של מצב הפה

השלב החשוב הראשון בדרך לשיקום מלא של השיניים הוא הערכה יסודית ומקצועית של מצב הפה של המטופל. רופא השיניים או מומחה שיקום הפה המטפל בכם צריך לבחון לעומק את מצב השיניים, החניכיים, עצם הלסת ועוד. עליו למפות את כל הבעיות שהוא רואה וליצור תוכנית עבודה מלאה ומדויקת שתיתן מענה מלא לכולן. לצורך כך, נדרש המטופל לעבור צילומים ובדיקות שונות, שיאפשרו לרופא לקבל מידע מהימן ועדכני על מצב הפה שלו. 

ליצירת קשר ויעוץ על ידי פרופ' זאב אורמינר השאירו פרטים ונתאם בהקדם:

שלב שני: הכנות נדרשות לקראת ההשתלה

בשלב ההכנות לקראת השתלת שיניים ניתן לכלול סוגים שונים של טיפולים ופעולות, שמשתנים ממטופל למטופל בהתאם למצבו ולתוכנית הטיפול שנקבעה לו – למשל, טיפולי שיננית מקדימים למיגור מחלות חניכיים שעשויות לפגוע בקליטת השתל הדנטלי, ניתוחי השתלת עצם ליצירת מצע יציב לקראת ההשתלה ועוד. לצד כל אלו, יילקחו מן המטופל מידות ומנשכים שיאפשרו להתאים לו באופן אישי את האביזרים הרפואיים, כך שהם ישבו במקומם בצורה נוחה ויציבה וישמשו היטב את מטופל לאורך שנים רבות.

שלב שלישי: התקנת השתלים הדנטליים

כעת הגענו ליום הגדול – יום התקנת השתלים הדנטליים. היום הזה עלול להיות מעט מלחיץ, אך עם מעט ידע והבנה, יהיה לכם הרבה יותר קל לצלוח אותו. ובכן, לאחר שנבחרו בעבורכם שתלים דנטליים שמתאימים בדיוק למצבכם ולמידותיכם, תעברו טיפול שבמהלכו יחתוך הרופא את החניכיים ויחשוף את עצם הלסת באזור ההשתלה. כעת ניתן להחדיר את השתל (או השתלים) למיקומו המדויק בעצם ולתפור בחזרה את האזור.

כאשר תגיעו הביתה לאחר הטיפול, הימים הראשונים עשויים להיות נעימים מעט פחות, אך במהרה הכאב והנפיחות יחלפו ואתם תוכלו להמשיך בחייכם הרגילים בזמן שהשתל מתבסס ונקלט בעצם הלסת. תהליך הקליטה אורך כמה חודשים, כתלות בגורמים שונים, וכדאי למצותו עד תומו. רק כך נוכל להבטיח כי השתל יציב דיו ומהווה עוגן חזק בעבור הכתר שיחובר אליו.   

שלב רביעי: התקנת הכתרים

לאחר שתהליך ההחלמה הסתיים, ורופא השיניים מוודא את יציבות השתל (או השתלים), ניתן לחשוף את קצה התבריג של השתל ולהכין אותו לקראת חיבור הכתר. הכתר שיוצמד לשתל צריך להתאים במידותיו, בגווניו ובמידת החוזק שלו למטופל ולמצבו הייחודי. חשוב שהכתר ייראה טבעי ויפה, שיאפשר למטופל ללעוס, לנגוס ולדבר בנוחות, ושיהיה מספיק חזק על מנת לתמוך בלחצים שמופעלים עליו.

ועתה, לאחר התקנת הכתר על גבי השתל הדנטלי, מתקבלת התוצאה הסופית של התהליך כולו – פה מלא שיניים שנראות טבעיות ואחידות, שמביאות עמן גם חיים בריאים וטובים הרבה יותר למטופל. על מנת להשיג תוצאה זו חשוב לבצע את התהליך ביסודיות ובמקצועיות ולהקפיד על כל השלבים החשובים. אז האם אתם מוכנים להיכנס לתהליך שייתן לכם סיבה חדשה לחייך?     

פרופ' זאב אורמינר

מומחה לשיקום הפה, אסתטיקה דנטלית, שתלים דנטליים

אודות פרופ' זאב אורמינר

פרופ' זאב אורמינר הוא מומחה לשיקום הפה עם 30 שנות ניסיון ומרצה בכיר בבית הספר לרפואת שיניים באוניברסיטת ת"א. הטיפולים במרפאה כוללים כתרים וסתימות, שתלים, הלבנת שיניים וציפוי שיניים. תהליך הטיפול כולל אבחון מעמיק ותוכנית טיפול מותאמת אישית, המבוססת על ניסיון רב שנים וידע עדכני.

ליצירת קשר ויעוץ על ידי פרופ' זאב אורמינר השאירו פרטים ונתאם בהקדם:

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן