מי מפחד מהשתלת שיניים? כמה טיפים שיקלו עליכם את התהליך

כולנו יכולים להסכים כי ביקור אצל רופא השיניים הוא לא הבילוי המועדף עלינו. בדרך כלל, רובנו חשים חוסר נוחות ומעט לחץ לפני שאנחנו נכנסים למרפאת השיניים, אך יש גם כאלו שמרגישים לחץ רב ואפילו פחד וחרדה מפני הטיפול הצפוי להם, וזה נכון אפילו יותר כאשר מדובר בטיפול מורכב וארוך.

השתלות שיניים הן פיתרון רפואי ואסתטי נהדר למגוון בעיות של מחסור בשיניים. עם זאת, רבים נרתעים מתהליך זה וחוששים להתחיל אותו בעצמם, גם אם רופא השיניים המליץ על כך בחום. אפשר בהחלט להבין את החשש, שכן תהליך השתלת שיניים הוא אכן תהליך ארוך הכולל כמה מפגשים במרפאה, טיפולי שיניים שונים, תהליכי החלמה באורך משתנה ועוד, אך מכיוון שהוא כל כך יעיל ואפקטיבי, נרצה לפוגג מעט את החששות באמצעות כמה טיפים שימושיים:   

בחרו את הרופא הנכון

הטיפ הראשון והחשוב ביותר הוא לעבור השתלת שיניים בליווי של איש מקצוע מיומן ומומחה. רופאי שיניים רבים יודעים לבצע תהליכי השתלות שיניים, אך מומחים לשיקום הפה יודעים לתכלל את הגורמים השונים בצורה הטובה ביותר. למשל, מומחה לשיקום הפה ידע לבנות לכם תוכנית טיפול מלאה, הכוללת במקרה הצורך גם טיפול שיננית מקדים או כל הכנה אחרת הנדרשת לצורך הצלחת התהליך.

ליצירת קשר ויעוץ על ידי פרופ' זאב אורמינר השאירו פרטים ונתאם בהקדם:

הניסיון הרב וההכשרה היייעודית של מומחה לשיקום הפה מבטיחות כי תיהנו מטיפול מתקדם ואיכותי ביותר, המבוסס על טכנולוגיות חדשות ומחקרים עכשוויים. רופא טוב ומיומן יעניק לכם ביטחון רב בתהליך, יספק לכם הבנה טובה של השלבים השונים וידאג כי תקבלו את הפיתרון המתאים לכם ביותר.

בחרו את האביזרים הרפואיים הנכונים

אחת מן ההחלטות שתצטרכו לקבל, ביחד עם רופא השיניים שלכם, היא לגבי השתל שיותקן בפיכם. שתלים דנטליים הם האביזר הרפואי המרכזי בתהליך ההשתלה, והם מתחברים לעצם הלסת על מנת לספק אחיזה יציבה וחזקה לכתרים שיחוברו אליהם.

כאשר אנחנו מדברים על סוגי שתלים לשיניים חשוב שנבין כי השתלים נבדלים אלו מאלו במגוון פרמטרים – אורך ורוחב, החומר שממנו הם עשויים, צורת התבריג ועוד. כל אלו יכולים להשפיע על רמת הנוחות שיחוש המטופל, על יציבות השן המלאכותית ועל תפקודה, על אורך חייו של השתל ועוד. אם בחרתם ברופא מומחה, הוא ידע להסביר לכם מה היתרונות והחסרונות של כל שתל ולהמליץ לכם על השתל שהכי מתאים למצבכם. וזכרו, המחיר לא צריך תמיד להיות השיקול העיקרי, אלא איכות החיים שלכם לאורך שנים רבות.

הרשו לעצמכם לנוח על מנת להחלים

טיפ חשוב בנושא של השתלות שיניים היא לצפות מראש את מצבכם לאחר הטיפול. תהליך ההשתלה כולל כמה מפגשים עם הרופא, שבהם עשויה להתבצע עקירה של שן פגומה, הרמת סינוסים, התקנת שתלים, חשיפת שתלים ועוד. חלק מהטיפולים הללו עשויים לגרום לכם לכאב, שאותו תתחילו לחוש לאחר שההרדמה תתפוגג. מידת הכאב משתנה ממטופל למטופל ומהליך רפואי אחד לאחר, אך בכל מקרה – אם אתם חשים כאב, תנוחו. טלו משככי כאבים במידת הצורך, שכבו מעט במיטה, טפלו בעצמכם ובתוך זמן קצר כבר תרגישו הרבה יותר טוב. אמנם אף אחד מאיתנו אינו נהנה מהכאבים הכרוכים בהשתלה, אך כמעט תמיד התוצאה הסופית שווה את המאמץ.

פרופ' זאב אורמינר

מומחה לשיקום הפה, אסתטיקה דנטלית, שתלים דנטליים

אודות פרופ' זאב אורמינר

פרופ' זאב אורמינר הוא מומחה לשיקום הפה עם 30 שנות ניסיון ומרצה בכיר בבית הספר לרפואת שיניים באוניברסיטת ת"א. הטיפולים במרפאה כוללים כתרים וסתימות, שתלים, הלבנת שיניים וציפוי שיניים. תהליך הטיפול כולל אבחון מעמיק ותוכנית טיפול מותאמת אישית, המבוססת על ניסיון רב שנים וידע עדכני.

ליצירת קשר ויעוץ על ידי פרופ' זאב אורמינר השאירו פרטים ונתאם בהקדם:

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן