כתרים לשיניים – כל השלבים בדרך לחיוך מושלם

כולנו מכירים את המושג "כתר" וכולנו יודעים כי הוא משמש לתיקון של שיניים בפינו. אנחנו גם יודעים כי תהליך התקנת כתר הוא תהליך האורך זמן ודורש כמה מפגשים עם הרופא. אך האם אנחנו יודעים כיצד נראה התהליך הזה? כמה שלבים יש בו ומה קורה בכל אחד מהם? על כך נבקש לענות במאמר זה, המציג את השלבים השונים בדרך לחיוך מושלם, עם כתרים בהתאמה מיטבית. 

ההחלטה על התקנת כתר

התקנת כתרים לשיניים מבוצעת לצורך טיפול בשיניים פגומות, לרוב לאחר טיפול שורש, אך גם בעקבות מכות שסדקו או שברו את השן. כתרים משמשים גם כפיתרון אסתטי במקרים שבהם צבע השן או צורתה נפגמו מסיבות שונות. אם אתם סובלים מאחת מהבעיות הללו, והוצע לכם להתקין כתר אחד או יותר, הרופא המטפל שלכם יערוך לכם צילומים ובדיקות על מנת להעריך היטב את מצב השן, ואת מצב הפה בכללותו, ויזמין אתכם לתחילת טיפול.

הכנת השן לקראת התקנת הכתר

השלב הראשון בהתקנת הכתרים הוא הכנת השן הפגומה לקראת כיסוייה בכתר. הכנת השן עשויה להשתנות ממקרה למקרה, אך היא כוללת ניקוי עמוק של השן והסרת אבנית לצד השחזה ושיוף של השן כך שהיא תאפשר לכתר אחיזה טובה.

לאחר מכן יבצע הרופא מדידות של השן וייצור דגם מדויק שלה שישמש את המעבדה ביצירת הכתר הקבוע. שלב זה חשוב מאוד, שכן הכנה נכונה גם של השן וגם של השתל יאפשרו להם להתחבר טוב יותר ולתפקד יחד באופן מיטבי במשך שנים רבות.

ליצירת קשר ויעוץ על ידי פרופ' זאב אורמינר השאירו פרטים ונתאם בהקדם:

כתר זמני בהמתנה לכתר הקבוע

כעת על המטופל להמתין עד שהמעבדה תעצב בעבורו את הכתר הקבוע שיותקן בפיו וישמש אותו בשנים הקרובות. עד שהכתר הקבוע יהיה מוכן, וכדי שלא תצטרכו לחוש מבוכה או חוסר נוחות בגלל השן הפגומה שלכם, יתקין לכם הרופא כתר זמני. מידת ההתאמה של הכתר הזמני היא פחותה ביחס לזו של הכתר הקבוע, אך מכיוון שהוא זמני, אין בכך בעיה.

חשוב לציין כי הבחירה בכתר הקבוע שיותקן לכם היא בחירה שיש לה משמעות רבה. היום נהוג לדבר בעיקר על כתר חרסינה ועל כתר זירקוניה – שני סוגי כתרים המהווים בחירה טובה ושלכם אחד מהם יתרונות וחסרונות משלו, ברמת העמידות ללחצים ולכתמים, בגוונים ובנראות ועוד. אז התייעצו על כך עם הרופא המטפל שלכם ושקלו היטב.  

התקנת הכתר והמשך מעקב

לאחר כמה שבועות עם הכתר הזמני תיקראו בחזרה אל מרפאת השיניים לצורך התקנת הכתר הקבוע. לאחר שהרופא יסיר את הכתר הזמני, הוא ישייף וינקה מעט את השן, יבדוק את צורת הכתר ואת הגוון שלו, ואם לא נדרשים תיקונים, הוא ידביק את הכתר לשן בדבק דנטלי. כעת יבדוק הרופא את המנשך שלכם ואת תחושת הכתר בפיכם, ואם הכול נוח ותקין – תישלחו הביתה עם הנחיות לשמירה על תקינות הכתר ולהמשך מעקב במרפאה.

מזל טוב! יש לכם כתר חדש! כעת אתם יכולים לאכול בנוחות, לדבר בקלות ולחייך חיוך מושלם ומלא ביטחון עצמי, בדיוק כמו שרציתם.

 

 

 

 

 

 

ליצירת קשר ויעוץ על ידי פרופ' זאב אורמינר השאירו פרטים ונתאם בהקדם:

פרופ' זאב אורמינר

מומחה לשיקום הפה, אסתטיקה דנטלית, שתלים דנטליים

אודות פרופ' זאב אורמינר

פרופ' זאב אורמינר הוא מומחה לשיקום הפה עם 30 שנות ניסיון ומרצה בכיר בבית הספר לרפואת שיניים באוניברסיטת ת"א. הטיפולים במרפאה כוללים כתרים וסתימות, שתלים, הלבנת שיניים וציפוי שיניים. תהליך הטיפול כולל אבחון מעמיק ותוכנית טיפול מותאמת אישית, המבוססת על ניסיון רב שנים וידע עדכני.

ליצירת קשר ויעוץ על ידי פרופ' זאב אורמינר השאירו פרטים ונתאם בהקדם:

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן