השתלות שיניים – הגורמים שמשפיעים על ההצלחה

כאשר אנחנו נדרשים לביצוע השתלות שיניים, אנחנו יודעים שאנחנו עומדים בפני דרך לא-קצרה שתלווה גם בכאבים ובחוסר נוחות. מה שעומד לנגד עינינו הוא התוצאה הסופית – פה יפה ומלא שיניים, שמאפשר תפקוד יומיומי תקין וחיים ללא כאבים במשך שנים. ואכן, כאשר השתלת השיניים מתבצעת בצורה הטובה ביותר ונשמרת בצורה הטובה ביותר, היא יכולה להניב בדיוק את התוצאה הרצויה הזו.

לצד זאת, חשוב לזכור כי ישנם גורמים שונים שעשויים לפגוע בהצלחת הטיפול, אם בטווח הקצר ואם בטווח הארוך. על מנת להימנע מבעיות אלו ולמטב את סיכויי ההצלחה של הטיפול, חשוב להתייעץ עם מומחה לשיקום הפה שיכול לשקלל את כלל הגורמים ולהציע פתרונות בהתאמה אישית לכל מטופל. להלן כמה גורמים שעשויים לפגוע בהצלחת טיפול השתלת שיניים והפתרונות להם:

מחלות חניכיים

כאשר אנחנו סובלים ממחלות חניכיים חמורות שנמשכות לאורך זמן רב, עשויה להתרחש פגיעה בעצמות הלסת ובחיבור השיניים אליהן. התוצאה של המצב הזה, לצד שלל בעיות אחרות, היא התרופפות של השן עד כדי כך שהיא אינה יכולה להמשיך ולתפקד. בדומה לכך, גם השתל, שלעתים נועד להחליף שן שנפגעה מדלקת בחניכיים, יתקשה יותר להיאחז בעצם הלסת ולספק את היציבות הדרושה לכתר.

על מנת למנוע את הבעיה, חשוב לבצע לפני תחילת תהליך ההשתלה טיפול מקיף אצל השיננית ולוודא כי דלקת החניכיים כבר אינה מהווה בעיה. במקרה הצורך, ניתן גם לבצע ניתוח חניכיים לטיפול בדלקות עיקשות במיוחד. כך נספק סביבה בריאה ומיטבית בעבור שתלים דנטליים שייקלטו ויחזיקו מעמד לאורך שנים, בהנחה שדלקות החניכיים לא יחזרו.     

ליצירת קשר ויעוץ על ידי פרופ' זאב אורמינר השאירו פרטים ונתאם בהקדם:

מחסור בעצם

מטופלים רבים המגיעים לתהליך השתלת שיניים סובלים ממצב שנקרא מחסור בעצם. מצב זה מתרחש כאשר עצם הלסת, התחתונה או העליונה, מאבדת מן המסה שלה לאורך השנים והופכת דקה יותר. הסיבות לכך עשויות להיות שונות – דלקות חניכיים, נסיגת חניכיים וכן מחסור בשן לאורך שנים רבות. כאשר מטופל סובל ממחסור בעצם באזור המיועד להשתלה, השתלים הדנטליים הרגילים עשויים להיות ארוכים מדי ולא להתאים לעוביה של העצם, ואז נדרש פיתרון חלופי.

הפיתרון, אם כן, הוא שימוש בשתל קצר יותר, שמתאים לעובי העצם הקיימת. למעשה, ישנם הרבה סוגי שתלים בשיניים וחלקם אכן עשויים להתאים יותר למטרה זו יותר מאחרים, לעתים ללא כל צורך להתפשר על מידת היציבות של השתל. ואם העצם דקה מדי והפיתרון הזה אינו מתאים לה, ניתן לבצע השתלת עצם וכך ליצור מסת עצם גדולה ויציבה יותר להחדרת השתל, כך שהוא יחזיק היטב במשך שנים רבות.

העמסה מיידית של שתלים

שיטת "ההעמסה המיידית" או "השתלה ביום אחד" היא שיטה שבה מקצרים את תהליך ההשתלה הנפרש לרוב על פני חודשים רבים ליום אחד של טיפול מרוכז. התוצאה המיידית עשויה להיות טובה מאוד, שכן המטופל או המטופלת זוכים לצאת מהמרפאה עם פה מלא בשיניים חדשות ויפות וללא המתנה ארוכה בין שלב לשלב, אך לעתים בטווח הארוך התוצאה טובה פחות, שכן העומס הרב המוטל על הפה בטיפול מרוכז זה עשוי לפגוע בתהליך ההחלמה והקליטה של השתלים ולגרום להם להיות חזקים ויציבים פחות.

הפיתרון לכך הוא די פשוט – עליכם לבדוק היטב את כל אפשרויות הטיפול העומדות בפניכם, להתייעץ ולהבין מהו הטיפול הנכון ביותר בעבורכם. ואם אפשר, עדיף לפעול בשיטת הטיפול המקובלת, שבה נותנים את הזמן הראוי להחלמה ולקליטה, כך שהתוצאה באמת תהיה מיטבית.

השתלות שיניים יכולות להיות פתרון נפלא בעבור מטופלים רבים. עם ההכנה הנכונה, ההתאמה האישית המדויקת והידע והניסיון של הרופא – ניתן להגיע לתוצאות שיספקו לכם שקט  ורוגע לשנים רבות. בהצלחה!

פרופ' זאב אורמינר

מומחה לשיקום הפה, אסתטיקה דנטלית, שתלים דנטליים

אודות פרופ' זאב אורמינר

פרופ' זאב אורמינר הוא מומחה לשיקום הפה עם 30 שנות ניסיון ומרצה בכיר בבית הספר לרפואת שיניים באוניברסיטת ת"א. הטיפולים במרפאה כוללים כתרים וסתימות, שתלים, הלבנת שיניים וציפוי שיניים. תהליך הטיפול כולל אבחון מעמיק ותוכנית טיפול מותאמת אישית, המבוססת על ניסיון רב שנים וידע עדכני.

ליצירת קשר ויעוץ על ידי פרופ' זאב אורמינר השאירו פרטים ונתאם בהקדם:

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן