הצלחה בלתי נראית – כתרים בשיניים למראה טבעי ומושלם

כתרים לשיניים הם פיתרון רפואי ואסתטי שזוכה לפופולריות רבה, ולא בכדי. הרי כל אחד מאיתנו רוצה ליהנות מתפקוד מושלם של השיניים, מהיכולת לאכול הכול ללא חשש וללא כאבים, משגרת חיים שאינה כוללת סבל וחוסר נוחות, וכמובן – ממראה פה בריא וטבעי שנהיה גאים לחשוף בכל פעם שנחייך. ואכן, כתרים הם במקרים רבים בדיוק מה שאתם צריכים על מנת ליהנות מכל אלו.

מתי נזדקק לכתרים בשיניים?

לאורך חיינו, אנו עשויים לסבול מפגיעות דנטליות שונות, ומסיבות מגוונות. כתר בשן נועד לתת מענה לחלק מן הפגיעות הללו באמצעות כיסוי השן הפגומה בצורה מדויקת ומותאמת אישית, כך שהשן הפגומה תוכל לשוב לתפקוד תקין, ללא כאב וללא מגבלות.

הכתר מהווה פתרון מצוין בעבור שן חלשה ושברירית במיוחד כתוצאה מטיפולי שיניים מרובים ומורכבים (למשל, לאחר טיפול שורש), בעבור שן שהוכתמה ושינתה את צבעה כתוצאה מעישון או כל סיבה אחרת, בעבור שן שנשברה או נסדקה כתוצאה מנפילה או כל מכה אחרת ועוד. הכתרים משמשים גם לצורך החלפת שן קיימת שנעקרה או נשרה, ובמקרה זה הם מחוברים לשתל דנטלי במקום להיות מודבקים על גבי השן הטבעית עצמה.

ליצירת קשר ויעוץ על ידי פרופ' זאב אורמינר השאירו פרטים ונתאם בהקדם:

הכתר הנכון במקום הנכון – למראה טבעי ויפה

התאמה נכונה של הכתר למטופל היא תנאי הכרחי להצלחת הטיפול, הן בפן הרפואי הן בפן האסתטי:

ראשית, נדרשת התאמה מדויקת של הכתר לשן שאותה הוא נועד לכסות. התאמה זו מושגת באמצעות מדידות מדוקדקות של השן והשיניים הסובבות אותה, ליצירת התאמה מלאה שתאפשר למטופל לסגור את שיניו בנוחות וללא כאב, ללעוס ביעילות ולדבר ללא כל הפרעה עם הכתר החדש שבפיו. התאמה זו חשובה גם על מנת ליצור מראה טבעי והרמוני של הפה – אם הכתר לא יהיה בגודל הנכון ובצורה הנכונה, הוא עלול להתבלט ולהיראות "לא קשור" לשאר השיניים בפה.

שנית, חשוב לבחור נכון את סוג הכתר שבו נשתמש. בהקשר זה כדאי להזכיר את שני סוגי הכתרים המוכרים ביותר: כתר זירקוניה וכתר חרסינה. שני הכתרים הללו נחשבים איכותיים, חזקים ועמידים, כאשר כתר הזירקוניה לרוב יקר יותר מכתר החרסינה. כתר חרסינה עשוי ממתכת המצופה בחרסינה לבנה, שאת הגוון שלה ניתן להתאים לגוון הטבעי של השיניים בפה. לעומת זאת, הזירקוניה, שממנה עשוי כתר הזירקוניה, היא לבנה מאוד ולא ניתן לשנות את צבעה כך שתיראה כמו יתר השיניים של המטופל. פיתרון מסוים לכך היום הוא שימוש בכתרי זירקוניה מסוג אימקס, שיש בהם שקיפות מסוימת המאפשרת לצבע הטבעי של השן לעבור דרכם.

כך או כך, בסופו של דבר הבחירה הנכונה ביותר בעבור הכתר שלכם תיעשה על ידי רופא השיניים, שיבחן את מצב השיניים שלכם בכללותו, את הלחצים שמופעלים על השן שבה רוצים לטפל, את המידות והצבעים המתאימים ביותר לכם ועוד. טיפול התקנת כתר (או כתרים) מוצלח הוא כזה שתצאו ממנו עם שן מחודשת ומחוזקת, שמתפקדת טוב יותר ונראית טוב יותר, ושאף אחד אחר לא יכול לזהות אותה כשונה מהשיניים המקיפות אותה. לזה אנו קוראים "הצלחה בלתי נראית"!

 

פרופ' זאב אורמינר

מומחה לשיקום הפה, אסתטיקה דנטלית, שתלים דנטליים

אודות פרופ' זאב אורמינר

פרופ' זאב אורמינר הוא מומחה לשיקום הפה עם 30 שנות ניסיון ומרצה בכיר בבית הספר לרפואת שיניים באוניברסיטת ת"א. הטיפולים במרפאה כוללים כתרים וסתימות, שתלים, הלבנת שיניים וציפוי שיניים. תהליך הטיפול כולל אבחון מעמיק ותוכנית טיפול מותאמת אישית, המבוססת על ניסיון רב שנים וידע עדכני.

ליצירת קשר ויעוץ על ידי פרופ' זאב אורמינר השאירו פרטים ונתאם בהקדם:

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן